Årsmelding 2023

Vi hadde to vellykkede turer, den første var dagstur til Finnskogen 1. juni. Vi besøkte Finnemuseet, Lekvatnet, innom Torsby hvor det ble handling og lunsj, før vi besøkte Østmark kirke og til slutt besøk i Purila, gammel finsk bosetting, hvor det ble servert kaffe før hjemturen. 33 personer deltok.

Overnattingsturen gikk til Røros 1.-2. august hvor høydepunktet var Spelet Elden, en meget flott opplevelse. 41 personer deltok.

Vi gjennomførte også to lokale aktiviteter; besøk på møbelfabrikken The Plus på Magnor med 16 deltakere og gjenvinningsanlegget Resirkula på Trehørningen ved Hamar med 20 deltakere.

Juletilstelningene ble arrangert på Tynset, Kongsvinger hvor Pål Gjertsen fra Kongsvinger trafikkstasjon orienterte om virksomheten, og Myklegard, Løten, der seniorinspektør May Jønsberg, Hamar trafikkstasjon orienterte om 65+. Det var til sammen 97 deltakere på juletilstelningene, en liten nedgang fra 2022.